De Kurban-campagne van de Internationale Humanitaire Hulporganisatie Hasene, met de slogan “Laat broederschap voortduren met het offer”, bracht hoop aan miljoenen behoeftigen en slachtoffers. De campagne werd uitgevoerd in 95 landen en regio’s onder toezicht van
450 waarnemers. In totaal werden 252.041 offerdieren geslacht en verdeeld. Ongeveer 2.400.390 families werden bereikt en de hulporganisatie reikte hen een helpende hand, waardoor het hart van de onderdrukten en slachtoffers werd aangeraakt. Hasene heeft met
haar activiteiten de gevoelens van broederschap levendig gehouden en menselijke waarden versterkt, en daardoor hoop gegeven aan miljoenen behoeftigen over de hele wereld.
Bekir Altaş, de voorzitter van Hasene, evalueerde de campagne en maakte de volgende verklaring: “De rol van offerorganisaties is van groot belang bij het verminderen van sociaal-economische ongelijkheid. Dankzij de offers die we namens onze donateurs uitvoeren en verdelen, kunnen we degenen in nood een helpende hand bieden. Deze hulp voorziet mensen die economisch benadeeld zijn van voldoende voeding. Tegelijkertijd draagt het bij aan het bereiken van rechtvaardigheid in inkomensverdeling en helpt het sociale ongelijkheden te verminderen.”
Altaş merkte ook op dat offerorganisaties de geest van solidariteit en samenwerking versterken. Deze organisaties versterken het gevoel van broederschap tussen moslimgemeenschappen en vergroten hun vermogen om samen te werken. Ook benadrukte hij dat deze organisaties mensen bij elkaar brengen, sociale banden versterken en gemeenschappen met elkaar verbinden.
Altaş bedankte alle donateurs, waarnemers, vrijwilligers en vertegenwoordigers die de campagne hebben gesteund.